דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתכונים טבעוניים: חומרי גלם כן מתחלפים 

מאת    [ 19/11/2013 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3258 פעמים ]

גם טבעונים לפעמים מתגעגעים. לא משנה מאיזו סיבה נפרדו מההרגלים שליוו אותם כל החיים לטובת תזונה על טהרת הצומח ? אם מסיבות בריאותיות, אם בגלל רצון להפחית פגיעה באיכות הסביבה או אם מתוך דאגה לשלומם של בעלי החיים. עדיין לפעמים יכול לעלות זיכרון ישן של טעם אהוב, של תבשיל ביתי, של מנה מנצחת או קינוח מושלם, שהזיכרון הקולינארי מעלה על הלשון כאילו טעמו אותו רק אתמול. אפילו שהוא כבר מחוץ לתחום לגמרי ? יכול להישאר אותו געגוע למרקם, לתחושה, לחוויה. אחרי שמבינים שלא צריך בעצם לשחזר במדויק את הטעם, אלא בעיקר להתחקות אחרי התחושה - לומדים איך לייצר אותה מחדש. ועם כל השפע שנתן לנו הטבע, זאת באמת לא בעיה.

איך משחזרים את הטעמים הישנים באמצעות מתכונים טבעוניים? מחליפים את החומרים, משחקים עם המרכיבים, מייצרים חוויה חדשה, טעימה ולא פחות מספקת מזו שהזיכרון שלנו ממשיך לשמר. הנה כמה רעיונות פשוטים וזמינים למתכונים טבעוניים:

פיצה טבעונית ? כדאי לדעת שהפיצה האיטלקית המסורתית נאפתה לראשונה בלי גבינה בכלל ועדיין אפשר לאכול אותה באיטליה, שם היא נקראת "פיצה מארינרה", בצק עם רוטב עגבניות ושום. אפשר כמובן להוסיף ירקות או איזה תוספות צמחיות שרוצים ולקבל פיצה עשירה במיוחד. גם קרם דלעת או בטטה יעטפו את הבצק באהבה. אם בכל זאת רוצים, אפשר להשתמש באחד מתחליפי הגבינה הקשה הקיימים בשוק ואפשר גם להסתפק במריחה הגונה של מיונז על בסיס סויה, שאחרי אפיה מקבל מרקם קרמי שמזכיר גבינה. אפשר גם לגרד טופו מלמעלה ולדמות מראה של גבינה מגורדת בריאה במיוחד.

המבורגר טבעוני ? בסופו של דבר מדובר בקציצה שטוחה בלחמניה. יש כל מיני דרכים להכין קציצה כזאת על טהרת הצומח וגם מוצרים מוכנים שאפשר לרכוש ברשתות הטבע. השילוב שעובד בדרך כלל הוא אורז מלא ועדשים, בכל מיני אופנים ויש גם מתכון להמבורגר שמבוסס על ארטישוק ופטריות או המבורגר אורז-עדשים בתוספת סלק, שמעניק לו גם צבע אדום עמוק שמזכיר בשר.

שווארמה טבעונית ? ברשתות המהירות הטבעוניות וגם באחת מרשתות הפלאפל אפשר למצוא שווארמה ללא מוצרים מן החי. בדרך כלל היא עשויה מנתחוני סייטן (חלבון חיטה) שהוקפץ עם התבלינים האופייניים. את אותו הרעיון שאפשר לנסות לשחזר עם פטריות פרוסות, רצוי פורטובלו או פטריות בשרניות אחרות, שיהיו נגיסות ומוצלחות לא פחות.

גלידה טבעונית ? כן, גם גלידה אפשר להכין מן הצומח בלבד. בכמה מהגלידריות המובילות אפשר למצוא גלידה טבעונית מעולה ורכה על בסיס סויה וגם סורבה, שכאשר הוא עשוי היטב הוא רך וקרמי ולא מזכיר בכלל את הקרחונים הפחות מוצלחים. גם בבית אפשר להכין גלידה בקלות מפירות קפואים ? הכי טוב לקלוף ולפרוס בננות בשלות ולהקפיא. מוציאים, טוחנים במעבד מזון בטעם טבעי או עם תוספות כמו שוקולד מריר, תמרים ואגוזים, טחינה וסילאן, חמאת בוטנים או חופן פירות יער. את אותו טריק אפשר לנסות גם עם מנגו ונענע או עם אנונה וקוקוס.

עוד מתכונים טבעוניים פשוטים ומנצחים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב